Bibelundervisning på Podcast (Audio)

Tore Johannessen

Ukentlig 30-40 minutters undervisning fra www.bibelundervisning.com ved Tore Johannessen. Inspirerende, lett forståelig og praktisk undervisning i forskjellige aktuelle temaer fra Bibelen.

  • 29 minutes
    Pinse handler om kraft!
    I denne pinse oppmuntringen i dag snakker jeg om en personlig opplevelse med pinse. Pinse handler først og fremst om kraft. Før pinsedag var disiplene redde og fryktet for sitt liv, men noe skjedde på pinsedag: De fikk en ny frimodighet og kraft de ikke hadde hatt før. Jeg også opplevde en ny frimodighet og kraft da jeg fikk ett møte med Den Hellige Ånd.
    19 May 2024, 10:00 am
  • 26 minutes
    Hemmeligheten - Kristus i oss!
    En del kristne tenker at vi må prøve å få Jesus mer på innsiden. Hva om han allerede er der? Hva om det handlet om å få han ut av oss? Jeg tror vårt kristenliv handler om det siste. Vårt kristenliv handler ikke om å streve om å nå opp til Gud, han har kommet ned til oss og han bor allerede i oss! Hvis du er en strevende kristen, vil denne undervisningen hjelpe deg, og kan sette deg
    12 May 2024, 10:00 am
  • 28 minutes
    Hva er kjærlighet? (Egentlig?)
    Svaret på hva er kjærlighet er kanskje ikke så enkelt som vi tror? Vi forbinder det ofte med våre følelser og det er noe vi mister eller kan forsvinne, men hva er ekte kjærlighet? Hva er forskjellen på en menneskelig kjærlighet og Gud sin kjærlighet? Jeg vil gi deg en konkret og enkelt svar i denne undervisningen!
    5 May 2024, 10:00 am
  • 18 minutes
    Hvem er Gud?
    Hvem er egentlig Gud? I denne korte undervisningen vil jeg ikke ha en lang utredning om hvem Gud er. Jeg har et veldig enkelt svar, og det kan forandre ditt liv fullstendig! Se svaret i undervisningen under!
    29 April 2024, 10:00 am
  • 19 minutes
    Han gjenoppretter min sjel
    I Salme 23:3 står det i en engelsk oversettelse (NKJV): He restore my soul. På norsk: Han gjenoppretter min sjel! Gud ønsker å gjenopprette deg slik du var ment til å være. Det er mange ting som har ødelagt for deg og satt sår i din sjel, men Gud er en gjenoppretter! Han ønsker å hjelpe deg til å forstå hvem du egentlig er og gjenopprette deg til det bildet du er skapt i. Han vil at du skal forstå din verdi
    21 April 2024, 10:00 am
  • 17 minutes
    Vær trygg i din identitet
    Denne oppmuntringen handler om viktigheten av å vite vår identitet. Det er lett enten å ha for høye tanker om seg selv eller for lave tanker om seg selv. Begge to har rot i å ikke være trygg i sin identitet. Få med deg denne viktige oppmuntringen!
    14 April 2024, 10:00 am
  • 29 minutes
    Ha frimodighet i bønn!
    Denne oppmuntringen handler om at du kan ha frimodighet i bønn. Jeg har med to historier i denne oppmuntringen om hvordan jeg opplevde konkrete bønnesvar da jeg ba frimodig etter det som jeg visste var Guds vilje. Det ene vitnesbyrdet er fra 30 år tilbake, det andre er fra en uke tilbake. Bli oppmuntret av denne ukens undervisning!
    7 April 2024, 10:00 am
  • 35 minutes
    Er vi i endetiden? (2)
    Jeg kan berolige deg som er forvirret og bekymret rundt om Jesus kommer tilbake og om vi er endetiden: Det som er veldig klart er at Jesus kommer tilbake. Vi lever i de siste tider. De siste tider startet ved de første kristne og vi er det fortsatt til den dag i dag. Vi venter fremdeles på hans komme, og vi kan tørste og oppmuntre hverandre med disse ord.
    17 March 2024, 10:00 am
  • 34 minutes
    Kommer Jesus tilbake? (1)
    Jeg ønsker ikke med dette innlegget å skape mer forvirring, men bare forklare og hjelpe de som er redd eller forvirret om Jesus i det hele tatt kommer tilbake. Ønsker å ta dette helt først også: Jeg tror fult og fast på at Jesus kommer tilbake, og jeg vet ikke hvordan noen kan tolke det annerledes, men alle de spesifikke detaljene rundt dette er jeg ikke sikker på om noen helt ut tolker hundre prosent riktig?
    10 March 2024, 10:00 am
  • 21 minutes
    Fridd oss fra den onde – En introduksjon
    Det jeg ønsker med denne undervisningsserien er at du skal få se sannheten om vår fiende og om vår seier, og fornye dine tanker rundt det. Når du begynner å tenke i forhold til den, vil det hjelpe deg å komme ut av depresjoner, og gjøre deg fri på mange områder i livet ditt. Jeg vet det er mange mennesker som sliter med mørke tanker, som kommer i fra mørkets rike. Bibelen vil gi deg svar på hvordan vi kan se på vår framtid. Det står i Bibelen at Gud er lys, det finnes ikke mørke i ham, derfor kan vi se lyst på vår fremtid. Det er håp for din fremtid og det er håp for deg. Ikke gi opp!
    3 March 2024, 10:00 am
  • 37 minutes
    Hvordan be for de som er undertrykt av den onde? (23)
    Jeg har en veldig enkel teologi: Jeg tror den onde står bak det onde. Alt det onde som vi ser i verden, er ikke fra Gud! Han er ikke den som forårsaker det onde, men det er det en ond ånd som står bak, og som bruker og undertrykke mennesker. Når vi er klar over at det finnes en ond åndelig virkelighet, kan vi kan erfare at mennesker blir satt i frihet, fordi vi vet at denne åndelig virkelighet er der og vi vet vi har en kraft som bor i oss som er sterkere. Da kan vinne seier over den onde, som undertrykker oss og andre. Hvis vi ikke er klar over denne virkeligheten og denne kraften, hvordan kan vi da se at mennesker blir satt i frihet? Finn ut hvordan du kan be for andre, slik at de blir satt i frihet i denne undervisningen.
    25 February 2024, 10:00 am
  • More Episodes? Get the App
© MoonFM 2024. All rights reserved.